Esti aici
Acasa > Curiozitati > Telefoanele mobile, interzise definitiv în şcoli şi colegii, în Franţa

Telefoanele mobile, interzise definitiv în şcoli şi colegii, în Franţa

Parlamentul francez a hotârât interzicerea definitivă a telefoanelor mobile în şcoli şi colegii din Franţa © Hepta

Parlamentul francez a adoptat definitiv luni, printr-un ultim vot în Adunarea Naţională, interzicerea telefoanelor mobile în şcoli şi colegii, eventual în anumite licee, în baza unui proiect de lege al LREM, care traduce o promsiune de campanie a lui Emmanuel Macron, relatează AFP.

Susţinut de grupurile LREM, MoDem şi UDI-Agir-Indépendants, textul privind ”încadrarea utilizării telefonului mobil în instituţiile de învăţământ şcolar”, asupra căruia deputaţii şi senatorii au ajuns la un compromis, a fost adoptat cu 62 de voturi ”pentru” şi unul ”împotrivă”.

LR, socialiştii, LFI şi comuniştii s-au abţinut, criticând ”o operaţiune de comunicare”, de ”afişaj politic”, ”o lege de circumstanţă” care ”nu va schimba nimic”.

Proiectul de lege interzice folosirea oricărui obiect conectat – mobil, tabletă, ceas – în şcoli şi colegii. Vor exista excepţii ”în vederea unui uz pedagogic”, lăsat la aprecierea fiecărei instituţii prin regulamentul său interior sau în cazul copiilor cu deficienţe.

Activităţile legate de învăţământ dar în exteriorul şcolii, precum sportul, sunt de asemenea vizate.

Liceele vor avea posibilitatea, dar nu obligaţia, să introducă interdicţia totală sau parţială a mobilului şi altor obiecte conectate în regulamentul interior.

Codul Educaţiei interzice, printr-o lege din 12 iulie 2010, telefoanele mobile ”în timpul oricărei activităţi de învăţăământ şi în locuri prevăzute în regumanetul intern”.

Ministrul Educaţiei Jean-Michel Blanquer, în opinia căruia această interdicţie nu este efectivă în toate colegiile şi nu are un soclu juridic solid, a lăudat o lege ”a intrării în secolul al XXI-lea”, care ”transmite un mesaj societăţii franceze” dar şi pe plan internaţional, existând şi ”alte ţări interesate”.

El a pledat în favoarea unei ”abordări moderne a tehnologiilor”, caracterizată prin ”discernământ”, dar şi în favoarea unei abordări ”defensive” şi ”ofensive”.

Proiectul de lege vizează astfel să consolideze educaţia elevilor în vederea unei folosiri responsabile şi ”luminate” a instrumentelor şi resurselor digitale.

Lasă un răspuns

Top